23 november 2014

DIY spullen pimpen met nagellak


Vandaag laat ik jullie zien hoe je van 3 gewone spullen 3 leuke spullen krijgt met nagellak. 
Ik doe dat vandaag met waxinelichtjes, een nagelvijl en een foundationkwast.

Als eerste begin ik met de waxinelichtjes.
Wat heb je nodig:






2 waxine lichtjes (of meer als je er meer wilt maken), 2 kleuren nagellak. 
Ik heb 2 nagellakjes gebruikt van de action maar je kunt natuurlijk ook een andere kleur nagellak gebruiken.
Als eerste haal je het bakje wat om het waxinelichtje heen zit er af. Dan pak je een kleur nagellak en dan kleur je met de nagellak de rand van het bakje, je kunt de onderkant ook doen (ik heb dat niet gedaan). Als je de rand 1 laag hebt gekleurd met de nagellak dan laat je het 10 minuten drogen. Als je 10 minuten moet wachten kun je de andere bakjes ook vast een kleur geven,  maar je kunt dan ook alvast het 1e laagje aanbrengen met een andere kleur aan het steeltje waar je het waxinelichtje aan steekt. 
Na die 10 minuten kleur je het met de nagellak nog een keer om het bakje heen, dit geeft het mooiste effect als je 2 lagen hebt. Nu laat je het weer 10 minuten drogen.  In die tijd dat je moet wachten kun je het steeltje waar je het waxinelichtje mee aan steekt een 2e laag geven. Als de 10 minuten voorbij zijn doe je het waxinelichtje weer in het bakje en dan heb je een leuk 'nieuw' waxinelichtje.
Als tweede laat ik jullie zien hoe je een nagelvijl een leuk kleurtje kunt geven. 
Wat heb je nodig:
Nagelvijl, een kleur nagellak. 
Ik gebruik nu Ginseng Blossom van Mary Kay, maar je kunt natuurlijk ook een ander kleur nagellak gebruiken.
Je pakt een nagelvijl en je pakt een nagellak kleurtje die je wilt gebruiken.  Je smeert een dikke laag nagellak op het gedeelte waar je de nagelvijl mee vast houd aan de ene kant.  Als je de kleur van de nagelvijl wat die eerst was niet meer ziet dan moet je een uur wachten. 
Als je een uur hebt gewacht dan doe je de andere kant op dezelfde manier. Dan laat je het weer een uur drogen en dan is het klaar! Je hebt een hele 'nieuwe' nagelvijl.
Als laatste laat ik jullie zien hoe ik van een foundationkwast een leuke sierlijke foundationkwast heb gemaakt.
Wat heb je nodig:
Een foundationkwast (mijn foundationkwast komt van de primark), een kleur nagellak.
 Ik gebruik nu een blauwe nagellak van essence:128 let's get lost. Je kunt natuurlijk ook een andere kleur nagellak gebruiken.
Je pakt je foundationkwast en een kleur nagellak. Je geeft de steel van de foundationkwast met de nagellak een leuk kleurtje. Als de steel van de foundationkwast de kleur heeft van je nagellak laat je het een uur drogen en dan heb je een leuke 'nieuwe' foundationkwast!
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om dit te lezen.
 Als jullie meer van dit soort artikels willen zien laat het dan even achter in de comments.
x Anouk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten