20 december 2014

10 hapjes voor kerst


 
Door Lotte - Mijn vakantie is begonnen en kerst is alweer bijna en daarom heb ik vandaag voor jullie 10 snacks die je op tafel kunt zetten voor je gasten met kerst. Je kunt ze natuurlijk altijd maken als je dat wilt, maar voor kerst vind ik het zelf altijd wel leuk om wat extra moeite te doen (en dan het liefst iets wat niet te veel tijd kost). Kijk mee naar snacks die ik heb opgezocht en mij lekker lijken of waarvan ik al weet dat ik ze lekker vindt!





Als allereerste en ook gelijk een van de makkelijkste: candy canes met chocolade. Heel makkelijk om te maken: je legt de candy canes in een vorm van een hartje op een bakpapier of een stukje hard plastic en giet er een klein beetje gesmolten chocola in. Strooi er wat sprinkles, fijngehakte stukjes oreo of wat je maar lekker vind overheen en laat ze drogen. Simpel, maar lekker!



Dan nog een hele simpele, maar echt super schattig: mini chocolade melk marsmallows. Pak een marsmallow en smeer er een beetje gesmolten chocola of chocopasta op. Maak met chocola of chocopasta het bochtje van een candycane vast aan de zijkant en decoreer het geheel verder zoals je zelf wilt met bijvoorbeeld een beetje slagroom of zoals op de foto in stukjes gesneden marsmallow.

 

Dit is iets voor de mensen die wat meer tijd hebben. Ik heb het zelf nog nooit gehad, maar het ziet er echt verukkelijk uit! Ik heb dit van een site gehaald en als je dit wilt maken klik dan even op de link: http://www.somethingswanky.com/peppermint-oreo-fudge/ de site is wel in het engels, maar redelijk makkelijk om te lezen en anders gebruik je de vertaalmachine :)

 

Deze kerstmannetjes zijn echt super simpel, maar kijk hoe schattig! Je snijd een aarbei doormidden en doet wat slagroom ertussen en zet ze weer terug op elkaar. Dan doe je een heel klein beetje slagroom op het puntje en als 2 knoopjes zoals je op de foto ziet. Dan nog 2 drupjes chocola, hagelslag of sprinkles en klaar is je kerstmannetje.

 

Voor alle mensen die net als mij van oreo houden: je moet dit proberen! Pak een oreo en doop deze volledig in chocola. Leg het vervolgens op een ondergrond waar het niet aan vast blijft plakken, bijvoorbeeld bakpapier. Strooi er alles overheen wat jou lekker lijkt. Het ziet er super leuk uit en is ook nog eens super lekker. En ja, je kan oreo's met chocola eromheen ook in de winkel kopen, maar zelf maken is veel leuker en je kan er dingen overheen strooien die jij lekker vind.

 

Iets wat een beetje standaard is, maar toch altijd leuk en lekker, zijn cupcakes. Je kunt ze in allerlei smaken maken van chocola tot aardbei en ze versieren zoals jij wilt. Je kunt ze zoals hierboven echt kerstig maken, maar een hele basic cupcake met misschien allen een beetje slagroom erop is ook al heel leuk. Dit kan je echt zo maken zoals jij dat leuk vind. Wees dus creatief!

 

En weer aardbeien! Ik houd zelf echt heel erg van aardbeien dus vandaar nog een snack met aarbei. En wat is nou een lekkerdere combinatie met aarbeid dan chocola? Je kan ze helemaal omringen met een dikke laag chocola of er een klein stukje indippen en je kan ze versieren zoals jij wilt en met wat jij lekker vind. Super simpel, maar het ziet er wel echt heel leuk uit.

 

Deze rendiertjes zijn echt super makkelijk om te maken en vooral met kleine kinderen. Maak ovale zandkoekjes en gebruik pretseltjes als oortjes en m&m's als oogjes en neus. Super snel en leuk om te maken en ook super kerstig!

 

Als 9e heb ik een kleine snack wat een soort van cominatie is van meerdere dingen die je hiervoor al hebt gezien: het is een candy cane in een marshmallow gestoken met aan de onderkant een randje chocola en wat sprinkles. Echt super lekker om zo te eten, maar helemaal om in je chocomelk te roeren!

 

En dan de laatste. Het is niet echt een snack, maar wel heel lekker en echt iets wat ik zelf met kerst heel veel drink: warme chocolademelk. Je kan zoveel verschillende variaties maken: met oreo, marsmallow, mint, slagroom en natuurlijk ook gewoon zonder poespas. Je wordt er lekker warm van en ik vind het persoonlijk echt super lekker!

Als jullie een beetje honger gekregen hebben, ga dan zeker een van deze snacks namaken. Ze zijn super lekker en de meeste zijn ook super simpel. Voor de mensen die het nog niet wisten: we hebben sinds afgelopen week ook twitter, dus als je iets namaakt stuur ons dan zeker een foto! De link naar onze twitter staat rechts bovenin op onze site. Als je op het logo klikt kom je op onze twitter. Ik wens jullie een hele fijne kerst en dan zijn we er volgende week weer met een nieuw artikel! 
Xx Lotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten