14 maart 2015

Mijn vakantie: Tenerife

Ik ben zoals sommigen misschien wel weten in de voorjaarsvakantie (voor mij 21 februari tot 1 maart) naar Tenerife geweest. Ik ging hier heen samen met mijn ouders en mijn broer en deze ervaring wou ik graag met jullie delen. Het is dan misschien al wel 2 weken geleden dat ik terug kwam, maar dat komt omdat ik de foto's niet op de computer kreeg.

 
Wij vertrokken op zondag 22 februari om 3 uur s'nachts met de auto richting het vliegveld in Keulen. Toen we daar na een rit van 2 uur aankwamen, checkten wij in en gaven onze bagage af. Na nogmaals een uur te wachten voor de gate, konden wij dan eindelijk het vliegtuig in. Vlak voor wij wouden opstijgen werd er iemand in het vliegtuig onwel en die vervolgens met een ambulance naar het ziekenhuis is gebracht. Hierdoor duurde het opstijgen langer dan verwacht, maar dat was natuurlijk totaal begrijpelijk.
 
 
En dit is dan je uitzich vanuit het vliegtuig. Ik had zelf al vaker gevlogen, maar dit blijft toch altijd wel mooi om even te zien. Onze vlucht duurde ruim 4 uur dus na een tijd gaat het toch wel vervelen, maar dat is het toch allemaal waard.
 
 
 
En toen waren we in Tenerife! Zoals je op de foto kan zien stond er wel een beetje een windje, maar het was heerlijk weer! Ik heb gelijk mijn korte broek en hemdje aangedaan en ben aan het zwembad gaan liggen bij ons hotel. Voor de belangstellende: wij zaten in Hotel Hisbiscos in Adeje.
 
 
 
En toen gingen we doen waar ik het allermeest naar uitkeek als het ging om de activiteiten: dolfijnen en walvissen zoeken! Met het leuke bootje dat je op de foto hierboven kan zien gingen we de Atlantische Oceaan op om ze te spotten en ik vond het super! Het nadeel was wel dat ik echt heel erg misselijk werd, wat ik normaal nooit heb, maar toch heb ik er enorm van genoten. Aan het einde mochten we nog even zwemmen en werden we met een trapeze het water ingeslingerd, wat ook echt super leuk was.
 

 
Ook maakten we een tour over het eiland. We reden het het hele eiland over en ook naar het 'koude' noorden van het eiland. Op de 2 foto's hierboven zie je twee van de vele plekke waar we even stopten. Op de bovendste foto is een drakenboom te zien en bij de onderste hadden we een hele mooi uitzicht over de zee. Hier zie je op de achtergrond ook nog een ander eiland liggen.
 

 
Voor de laatste activiteit besloten we om naar de El Teide te gaan. Dit is de hoogste vulkaan op het eiland(3718m). We konden helaas niet de gehele vulkaan op, omdat de liften het niet deden vanwege de harde wind. Wel zijn we om de gehele vulkaan heen gereden en hebben ook een stuk gelopen aan de voet van de vulkaan. Het was bijzonder om te zien, maar ik moet ook eerlijk zijn dat dit niet mijn favoriete activiteit was.
 


 
En de rest van de week... tjaa... hebben we eigenlijk alleen maar lekker in de zon gelegen, gegeten en af en toe naar het strand of shoppen. Het eten was daar echt helemaal top! We hadden all inclusive wat betekend dat ik zeker redelijk wat heb gegeten (gelukkig ook veel fruit). Ook de temperatuur was heerlijk en ik ben zelfs nog een beetje bruin geworden, wat bij mij bijna nooit gebeurd.



En toen was het tijd om naar huis te gaan... We vertrokken rond 12 uur uit Tenerife en (met tijdsverschil er weer bij opgeteld) kwamen we naar 4 uur vliegen om 5 uur weer aan in Keulen. Uiteindelijk was ik om 9 uur weer thuis, pakte ik mijn koffer uit en ging ik slapen, want de volgende dag moest ik weer naar school...
 
Ik heb echt een geweldige vakantie gehad en als het kon zou ik volgend jaar zo weer gaan. Het weer was perfect (zo'n 22 °C), je kon de hele dag in de zon liggen en bruin worden, maar hoefde niet zo erg uit te kijken dat je verbrandde. Ik heb veel gezien, maar ben ook absoluut helemaal weer uitgerust teruggekomen. Jammer genoeg is daar na 2 weken school weinig van overgebleven ;). Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Zijn jullie nog op vakantie geweest of hebben jullie nog leuke dingen gedaan in de vakantie?
 
Xx Lotte

2 opmerkingen:

  1. heey lotte en anouk

    jullie hebben een supper leuke blog, ik kan er veel van leren. de site ziet er leuk uit en jullie vertellen leuke dingen dus ik zou zeggen ga niet stoppen en blijf door gaan.
    heel veel succes nog, ben bernieuwd

    kusjes joanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee Joanne,
      Wat lief/leuk om te horen! We blijven zeker nog een tijd doorgaan, want wij vinden het ook erg leuk om te doen!

      Liefs,
      Lotte & Anouk

      Verwijderen