11 oktober 2015

1 jaar bloggen!

Na 64 artikels, 3 video's en ontzettend veel lol bestaat ons blog alweer 1 jaar! Kunnen jullie het geloven? Wij in ieder geval nog niet. Het is allemaal ontzettend snel gegaan en we vonden het super leuk. Vandaar vandaag dit artikel voor jullie waarin we beide vertellen hoe we dit jaar hebben beleefd. We hopen dat jullie het leuk vinden.

Lotte:
Dit jaar is ontzettend snel voorbij gegaan en voor we het wisten waren we alweer een jaar met ons blog bezig. Ik weet nog heel goed hoe het is begonnen: Ik had ooit een blog met een andere vriendin en dat was een complete fail geworden, maar het bloggen zelf vond ik ontzettend leuk en het bleef kriebelen. Alleen durfde ik het nog niet helemaal aan en toen bedacht ik me opeens 'misschien vind Anouk dit ook wel leuk'. En toen was het idee voor onze blog geboren.

Op een zaterdag kwam Anouk bij mij thuis en zochten we een site waarop we onze blog konden starten en dat werd destijds Webnode. We ontwierpen in meerdere dagen ons blog en waren er uiteindelijk tevreden over. We maakten foto's en schreven artikelen, maar boven al hadden we heel veel lol. Met webnode hadden we nog wel eens wat problemen; dingen gingen niet helemaal zoals wij dat wouden en na een paar maanden zijn we overgestapt naar Blogger en daar zijn we heel erg tevreden over.

Ik geef toe, het was soms niet al te makkelijk. Je hebt soms gewoon even geen tijd, inspiratie of zin om een artikel te maken, maar dan was het handig dat we elkaar hadden. We vroegen elkaar om ideeën of als we echt geen tijd hadden, nam de ander het over. Aangezien we beide ons heel graag aan onze afspraken willen houden en we afgesproken hadden om een keer per week een artikel online te zetten, is het fijn dat je iemand hebt om af en toe op te kunnen rekenen als je het zelf niet red. Dat is echt het grootste voordeel van samen bloggen.

Op een gegeven moment leek het ons leuk om ook Youtube te doen. Niets vast, maar gewoon zo af en toe als we tijd hadden. We vinden het ontzettend leuk, maar aan dat 'tijd hebben' zijn we jammer genoeg nog niet echt toegekomen. Ik zit zelf in mijn examenjaar en Anouk is dit jaar begonnen met haar opleiding. Daarnaast hebben we samen inmiddels 8 oppasadresjes waar we ook ontzettend druk mee zijn. We willen graag meer tijd besteden aan Youtube, maar onze blog gaat voor en zolang we dat nog niet helemaal voor elkaar hebben moet Youtube maar even wachten.

Ik ben ontzettend blij dat we samen ons blog hebben aangemaakt, omdat we er zoveel leuke dingen mee beleven. Niet in de trant van dat we door ons blog dingen kunnen doen, maar we kunnen wel meer dingen doen voor ons blog. Want ja... dingen kopen voor je blog doe je toch iets sneller dan dingen kopen voor jezelf en daar heb ik totaal geen probleem mee. Ook heb ik door dat ik veel meer foto's maak die vaak niet eens op ons blog verschijnen, maar achteraf ben ik dan toch heel blij dat ik ze gemaakt heb.




Al met al heb ik een super jaar gehad. Anouk en ik zijn nóg betere vriendinnen dan we al waren en ik begin het bloggen nóg leuker te vinden dan ik het al vond. Ook wil ik iedereen bedanken die ons blog leest en onze filmpjes kijkt! We deden dit niet met de intentie om lezers/lezeressen te krijgen, maar omdat we het leuk vinden. Maar als je dan ziet dat het wel word gezien en gelezen, is dat toch wel heel leuk. Heel erg bedankt en WE LOVE YOU!

Anouk:
OMG we hebben onze blog alweer 1 jaar, wat is het snel gegaan! Ik weet het nog precies toen Lotte op het idee kwam om een blog te gaan beginnen, maar ze vond het leuk om het samen te gaan doen dus ze vroeg het aan mij of ik met haar samen een blog wou beginnen, ik zei natuurlijk JAAA lijkt me echt super leuk. Die zelfde dag begonnen we meteen met alles te maken toen nog op Webnode. We hebben er echt dagen over gedaan om deze site op te richten. Natuurlijk liep het samenwerken niet  altijd goed, want de een vindt iets anders mooi dan de ander, maar over de meeste dingen waren we het wel met elkaar over eens.  

Toen we onze blog op dat moment klaar hadden, maakte we een soort van planning van wie wanneer een artikel online zet, die planning is niet altijd zo goed gegaan, want ik had het best druk met school (ik zat in het examenjaar) en ik had echt geen inspiratie, ik wist gewoon niet waar ik over kon schrijven. En op de een of andere manier werkte Webnode niet goed op mijn laptop, ik kon er niet eens foto's in plaatsen dus Lotte moest altijd mijn foto's erin plaatsen, en dat vond ik gewoon niet fijn en vond het niet leuk voor Lotte dat Lotte telkens weer moest helpen met mijn artikel om de foto's erin te krijgen. Dus toen gingen we kijken of we onze blog ergens anders op konden starten en toen kwamen we uit bij Blogger. We moesten dus weer helemaal opnieuw beginnen met het maken van onze site. Hier hebben we ook heel veel tijd in gestoken. We waren blij met het eindresultaat.


We gingen op Blogger gewoon verder met het maken van artikels. Een aantal maanden later zaten we te denken of we misschien ook konden beginnen met Youtube dat leek ons wel heel erg leuk, dus zijn we begonnen met Youtube, niet voor vast,  maar voor wanneer we het leuk vinden om een video op te nemen. We zouden graag meer Youtube filmpjes willen maken maar dat lukt ons gewoon niet, Lotte zit nu in het examenjaar en ik ben net begonnen met een nieuwe opleiding. Ik moet vaak tot 5 uur naar school en ben dan kwart voor 6 pas thuis dus doordeweeks kunnen we geen video's opnemen. In het weekend hebben we ook niet altijd tijd en als we tijd hebben moeten we kijken of er verder niemand thuis is, want die kunnen dan weer zorgen voor lawaai in de video's. En we hebben het druk met het oppassen, wat we super leuk vinden! Misschien dat we over een paar jaar pas beginnen met op een vaste dag een video maar nu gaat dat gewoon nog niet. 


Lotte en ik vinden het echt leuk om over onze blog te praten. We inspireren ook elkaar, en dat vinden we ook fijn. We zeggen ook echt duidelijk tegen elkaar van wat we minder mooi vinden, maar we geven elkaar ook heel vaak complimenten. En daar krijg je ook heel veel zelfvertrouwen van. We zijn eigenlijk begonnen met bloggen omdat we het leuk vinden om over beauty te praten. Het gaat er bij ons niet om hoeveel bezoekers we hebben, we zijn begonnen met bloggen omdat, we het echt heel erg leuk vinden om over deze dingen te schrijven. En we willen alleen nog maar meer hierover schrijven. 


We vinden het bloggen nog steeds heel erg leuk en we zijn ook echt betere vriendinnen geworden. Ik kan bij Lotte wel echt mezelf zijn en mijn mening vertellen aan haar. Ik ben ook echt blij dat Lotte mijn vriendin is en dat ze me altijd zo goed steunt in alles. Door haar heb ik meer zelfvertrouwen gekregen, en ook door onze blog. Ik wil iedereen bedanken die onze artikels leest en onze Youtube filmpjes kijkt. We gaan hier zeker nog wel een aantal jaren mee door! WE HOUDEN VAN JULLIE! 


x Lotte & Anouk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten