26 november 2015

My school story tag!

Hee allemaal,
De laatste tijd heb ik best weinig tijd, want ik ben alleen maar bezig met school. Ik heb echt nog nooit zoveel huiswerk opgekregen op deze school dan andere jaren, dus het is voor mij wel even wennen al dat huiswerk. Ik dacht ik ben toch eigenlijk alleen maar bezig met school, dan kan ik net zo goed een school tag maken. De tag vragen heb ik over genomen van Mascha van Beautygloss. Let's go...


Hoe oud ben je? en zit je nog op school?
Ik ben 16 jaar wat de meeste van jullie wel weten, en ik zit nog op school. Ik zit op het mbo (middelbaar beroepsonderwijs). En ik doe de opleiding pedagogisch medewerker niveau 3 (ik mag naar niveau 4 toe omdat, ik hele goede cijfers heb, maar ik wil niet want ik heb een super leuke klas nu en bij niveau 4 is Engels een examenvak en daar ben ik niet echt zo goed in. En ik ben nog maar 16 dus als ik niveau 3 diploma haal kan ik binnen 1 jaar niveau 4 erbij achteraan doen. Misschien doe ik dat maar weet het nog niet zeker, misschien kies ik dan wel voor een andere opleiding). Maar met deze opleiding kan ik in een bso (buitenschoolse opvang), kinderdagverblijf of een peuterspeelzaal gaan werken.

Welke niveau's heb je gedaan?
Op de middelbare school deed ik Kader, en nu doe ik niveau 3.

Vond je school leuk?
Uhmm, nou sommige jaren was wel echt leuk, maar andere jaren heb ik het niet echt zo leuk gehad op school. Dit kwam mede door mijn klasgenoten. Maar ook als ik een vak leuk vond zoals muziek, dan vind ik school wel leuk. Maar als ik een vak niet leuk vond zoals geschiedenis, dan vind ik school niet leuk. Hangt er dus net af van welk vak ik toen had op de middelbare. Maar nu vind ik school best leuk! Ik heb super leuke klasgenoten en leuke lessen dus ik vind het nu niet echt zo erg om naar school toe te gaan. 

Wat vond je het leukste vak op school?
Op de middelbare vond ik wiskunde best leuk, omdat ik het best goed kan en omdat, ik het leuk vond om andere klasgenoten te helpen die het niet zo goed konden.
Het leukste vak op het mbo, de school waar ik nu op zit vind ik muziek echt super leuk! In de lessen gaan we zingen, I love Zingen, we mogen op de instrumenten spelen, dat vind ik ook super leuk en de leraar bij muziek is super aardig! 

Hoe laat stond je op om naar school te gaan?

Toen ik op de basisschool zat ging ik er om half 8 uit. Op de middelbare school lag het er eigenlijk aan hoe laat ik moest beginnen. Als ik om 8 uur op school moest zijn dat was bij mij een aantal jaren het 1e uur dan ging ik er om half 7/ kwart voor 7 uit. Als ik later moest beginnen werd ik om half 8 wakker gemaakt. Als ik nu het vroegst op school moet zijn is dat half 9, ik ga dan om half 7/ kwart voor 7 uit bed en dan fiets ik om half 8 weg. En als ik later moet beginnen word ik om half 8 wakker gemaakt.

Hoe ga je naar school?
Ik ga altijd met de fiets naar school, ik ben nog nooit met de bus of trein naar school geweest. Toen ik naar de middelbare ging fietste ik er ongeveer 15 minuten over, nu ik op het mbo zit doe ik er ongeveer 45 minuten over.

Wat voor schooltas gebruikte je?
In de 1e 2 jaar bij de middelbare had ik echt een spuuglelijke kipling tas, hij was fel rood en super groot. In de 3e kreeg ik een nieuwe tas en die gebruik ik nu nog steeds, dat is een blauwe eastpak. Ik gebruik soms ook een zwarte handtas en voor mijn gym spullen gebruik ik de tas van andrélon die ik heb gekregen van de Beautygloss party.

Welke beauty producten zaten er allemaal in je tas?
Ik had altijd een labello mee, van verschillende merken. En soms had ik handcrème mee en een nagelvijl.

Wat voor een agenda had je vroeger?
Ik had in de 1e klas een agenda van de Kruidvat, in de 2e en 3e had ik een agenda van de Hema. In de 4e had ik volgens mij ook een agenda van de Hema. Nu heb ik ook een agenda van de Hema, maar ik gebruik hem niet.

Wat is jouw grootste school blooper?
Hier moet ik echt even over nadenken, dit weet ik echt niet zo 1,2,3 meer uhmmm... Ik heb eigenlijk geen blooper op school gehad, maar mijn moeder wel... daar schaamde ik me wel een beetje voor. We hadden volgens mij een voorlichtingsavond en mijn moeder en ik gingen daar naar toe. Op het laatst kon je koffie of thee krijgen, mijn moeder wou wel thee, maar de thee was warm, dus toen liep ze een wc binnen om even wat koud water in de thee te doen, liep ze de jongens wc binnen, ik schaamde me eigenlijk wel een beetje want me klasgenootjes zagen het volgens mij ook. Later vertelde ik het tegen mijn moeder en toen zei mijn moeder dat ze het niet eens had gezien dat dat de jongens wc was.

Wat deed je als de les saai was/ is?
Als de les echt saai was ging ik mijn schrift ondertekenen, of dan ging ik in mijn agenda alles mankeren, of ging ik de haren vlechten van iemand die voor mij zat. Nu heb ik eigenlijk niet echt saaie lessen, als ik me toch verveel in de les ga ik hele kleine vlechtjes in me haar maken, en als ik dan thuis ben haal ik ze eruit. En als de les saai is ga ik praten met mijn klasgenoten.

Wie is jouw favoriete leraar?
Op de basisschool in groep 6 had ik een hele leuke leraar, we gingen altijd leuke dingen bij hem doen, en als je iets goed had gemaakt mocht je een snoepje pakken die bij hem achter op het kastje stond. En ook als je na school langs kwam dan kon je echt gezellig met hem kletsen. Nu is het met muziek, ik heb een hele aardige vrouw, en daar kan ik ook goed mee kletsen.

Vertel een leuk verhaaltje over iets wat je hebt meegemaakt op school?
Op een dag in de 1e klas hadden we pauze, ik had ontbijtkoek mee, dus ik at gewoon mijn ontbijtkoek en ik nam een hap en ineens zaten er 2 tanden in mijn plak ontbijtkoek, terwijl ze niet eens los zaten (ik was heel erg laat met wisselen). 

Dit was mijn school tag. Ik hoop dat jullie het leuk vonden, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de bloopers van jullie op jullie school, laat ze achter in de comments.

Liefs Anouk x!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten