24 januari 2016

My everyday make-up


Het is al weer langer dan een jaar geleden dat ik mijn everyday make-up heb laten zien. Oftewel: de make-up die ik elke dag draag (als ik make-up draag). Er zijn nog al wat veranderingen geweest als ik kijk na mijn vorige artikel hierover en ik vond het wel leuk om mijn nieuwe routine te laten zien. Ik heb sinds kort een nieuwe camera (Canon EOS 1200D)waarmee ik aan het oefenen ben en een aantal foto's zijn daarmee gemaakt en anderen met mijn telefoon. Dus mocht je verschil in kwaliteit zien, dan komt het daardoor.

 
Als eerste begin ik met mijn basis. Dit is vrijwel het enige product dat hetzelfde is als in het artikel over mijn everyday make-up van vorig jaar. Dat komt omdat ik in de winter zo licht ben dat veel foundations mij niet matchen. Daarnaast vind ik deze foundation ook gewoon heel fijn. Hij heeft veel dekking, voelt niet te dik aan, benadrukt mijn droge plekjes niet die ik soms in de winter heb en zorgt er ook niet voor dat mijn vette t-zone heel erg gaat glimmen. Voor deze tijd van het jaar is dit de perfecte foundation voor mij.
 
 
 
 
Dan de concealers. Ik gebruik twee soorten: een vloeibare en een crème concealer. Op de bovenste foto zie je de essence all about matt high covering concealer in de kleur 10 matt beige. Deze gebruik ik onder mijn ogen om mijn donkere cirkels en kleurverschil weg te werken. De catrice camouflage cream in de kleuren 010 (links) en 020 (rechts) zie je daaronder. Deze gebruik ik om roodheden, onzuiverheden en littekens te bedekken als dat met alleen de foundation niet lukte. Ik mix de kleuren door elkaar om momenteel de perfecte kleur voor mij te krijgen.
 
 
 
 Om alles te matteren en de foundation en concealer op z'n plek te laten zitten gebruik ik al jaren de essence all about matt fixing compact powder. Dit is het enige poeder dat ik heb geprobeerd dat mij voor in ieder geval 5 uur matt houdt. En ook al klinkt dat niet heel lang, voor mijn huid is dat echt een wonder. Je krijgt door deze poeder geen dekking, maar het ziet er daardoor niet uit alsof je heel veel poeder op hebt en dat vind ik er heel fijn aan.
 
 
 
Door naar de ogen. Als eerste gebruik ik altijd de maybelline color tattoo in de kleur just beige. Dit is een dupe van de mac paint pot in de kleur soft ochre. Mijn oogleden zijn heel vettig en er zijn veel adertjes te zien waardoor mijn oogleden heel rood en paars zijn. Ik bedekte het altijd met concealer, maar dat ging altijd gedurende de dag creasen. Als ik de color tattoo gebruik en deze set met poeder dan blijft het de hele dag mooi zitten.
 
 
 
Voor ik mascara opdoe gebruik ik altijd een wimperkruller. De wimperkruller die ik gebruik is van de primark en doet het uitstekend, maar is verder niets bijzonders. Voor mascara gebruik ik de maxfactor masterpiece mascara en die vind ik heel fijn. Ik heb van mezelf lange wimpers en ze hoeven van mij niet heel veel volume te geven. Deze mascara zorgt ervoor dat mijn wimper écht zwart zijn en goed gesepareerd worden en dat is precies wat ik zoek in een mascara. Een aan de verpakking kun je wel zien dat de mascara erg geliefd is, haha.
 
 
 
 Mijn wenkbrauwen zijn echt een ramp en moeten, vind ik, echt wel bijgetekend worden. Ik heb wenkbrauwen die heel kort zijn en de 'staart' van mijn wenkbrauw moet dus altijd worden bijgetekend. Verder heb ik ook veel 'gaten' in mijn wenkbrauwen. Hiervoor gebruik ik de catrice eyebrow set en daarvan de bovenste, lichtste kleur. De kleur heeft een koele ondertoon wat ik het mooiste vind en het past mooi bij de kleur van mijn haar aanzet. Ik kan niet meer zonder dit product.
 
 
Verder gebruik ik op mijn gezicht bronzer, blush en highlighter. Voor bronzer heb ik dit duo hierboven. Ongeveer een half jaar geleden schreef ik een review over dit duo van elf. Pas geleden deed ik weer een bestelling en kocht ik er deze versie bij genaamd St. Lucia. De bronzer hieruit gebruik ik elke dag en vind ik erg fijn voor mijn lichte huid. Er zitten subtiele glitters in, maar eerlijk, die zie je helemaal niet op de huid en dat vind ik helemaal niet erg. De blush gebruik ik af en toe, maar ik heb andere blushes die echt mijn favoriet zijn.
 
 
 
 
 Mijn favoriete make-up product is blush en ik kon er daarom niet maar één kiezen. De bovenstaande twee blushes zijn echt mijn all-time favorieten die ik minstens 2 à 3 keer per week pak. De eerste is de essence matt touch blush in de kleur 20 berry me up! en deze blush heeft ontzettend veel pigment en de kleur laat me er heel fris en fruitig uitzien. De andere blush is de universal blush van het merk so susan. Deze blush heeft een geweldig mooie glans en past zich aan aan de kleur van je huid. Op mijn huid is hij een beetje peachy, warm roze, wat je helemaal niet verwacht als je de blush ziet, maar deze blush kan echt altijd.
 
 
 
En dan mijn nieuwe liefde van 2016: highlighter. Ik gebruikte al wel een tijdje highlighter, maar liet het ook vaak weg omdat ik het niet echt vond passen bij mijn blush en lipstick, aangezien ik altijd warme kleuren gebruik en al mijn highlighters vrij koel waren. Tot ik deze highlighter kocht. Ik werd spontaan verliefd toen ik deze voor het eerst gebruikte en de foto is van mijn backup, want mijne is alweer bijna op. Ik heb een stuk of acht highlighters, maar dit is echt de enige die ik gebruik. I love it!
 
 
Mijn make-up look is niet af zonder lipstick en ook al heb ik ontzettend veel lipsticks, ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer deze lipstick pak. Hij is een beetje nude oudroze en hij past bij vrijwel elke look. Het is een 'my lips but better-lipstick' en geloof me, daar heb ik er veel van. Het liefst had ik ook dit rijtje aangevuld met nog tien lipsticks, maar ik kan er niet onderuit dat dit toch echt wel mijn favoriet is.
 
En dan was dat de make-up die ik vrijwel elke dag gebruik. Ik verander, zoals ik al benoemde, vaak van blush en lipstick, maar dit zijn de producten die ik het allermeest gebruik. Voor sommigen is dit misschien heel veel make-up en dat snap ik volledig, maar ik vind make-up gewoon ontzettend leuk en wordt er elke dag weer blij van als ik mijn make-up aan het doen ben en zou voor geen goud zonder willen doen.
 
Xx Lotte
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten