13 februari 2016

Mijn goals voor 2016 (Lotte)

2016 is al een tijdje aangebroken en er zijn een aantal dingen die ik dit jaar ga/wil doen. Ik doe zelf niet aan goede voornemens, omdat ik denk dat als je iets wilt je daarvoor niet moet gaan wachten tot het nieuwe jaar, maar ik vind een overzicht van dingen die ik ga/wil doen toch wel iets anders. Vandaag laat ik jullie zijn lijstje zien met dingen die ik ga doen, waar ik aan wil werken of waarvan ik hoop dat ik dat dit jaar kan doen.

Vakantie Madeira
Laat ik maar beginnen met iets wat ik zelf ontzettend leuk vind: reizen! Ik ga dit jaar maar liefst drie keer op vakantie en ik besef dat ik daar ontzettend veel geluk mee heb. Mijn eerste vakantie is al over iets meer dan twee weken, namelijk in de voorjaarsvakantie. Ik ga, samen met mijn ouders en mijn broer, vijf dagen op vakantie naar Madeira, Portugal. Vorig jaar schreef ik dit artikel over mijn vakantie naar Tenerife en dat we dit jaar weer twee keer gaan was niet helemaal gepland. Mijn broer werkt in de horeca en de voorspelling was vorig jaar dat dat zijn laatste jaar was om in de voorjaarsvakantie mee te kunnen op vakantie, maar omdat hij er nog een jaartje mocht blijven werken is hij ook dit jaar vrij en besloten mijn ouders om het ervan te nemen en ook dit jaar twee keer te gaan. Zoals jullie misschien wel snappen, had ik daar totaal geen problemen mee en ik ben absoluut van plan om ook over deze vakantie een artikel te schrijven.
Beautygloss party
Vorig jaar zette wij deze vlog online als onze eerste video. We gingen voor de eerste keer naar de Beautygloss party, een evenement georganiseerd door Mascha van Beautygloss vol met optredens, stands, winkeltjes, workshops en lezers van haar beautyblog. Het is en ontzettend leuk evenement en Anouk en ik waren heel erg enthousiast. We hebben alleen nog steeds geen kaartjes besteld en dat komt door mij. Ik heb pas mijn camera gekocht en een vakantie geboekt en dat is gewoon niet heel goedkoop. Ik wil ontzettend graag gaan, maar ik moet even kijken of ik dat red met de kosten... Hij hoort in ieder geval wel tussen mijn goals, want ik zou het echt verschrikkelijk vinden als ik het moest missen.
 Examen
Zoals veel van jullie nu waarschijnlijk wel weten, zit ik in mijn examenjaar en is dit hopelijk mijn laatste jaar op de middelbare school. Ik zit momenteel in 5 havo en doe ik midden mei mijn eindexamen. Zoals ik er nu voor sta, moet het helemaal goed komen, maar ik heb natuurlijk wel heel veel zenuwen. Een ander goal voor dit jaar is dus om mijn examen te halen.
Vakantie Spanje
Een voordeel van eindexamen doen is natuurlijk dat je een extra lange vakantie hebt in het voorseizoen en dat veel mensen dan nog naar school of werk moeten. Daarom heb ik met twee vriendinnen besloten om samen op vakantie te gaan voor vijf dagen naar Pineda de Mar, Spanje. We gaan op vakantie tussen het einde van ons examen en de uitslag, zodat we even kunnen ontspannen en niet in de stress hoeven te zitten of we wel of niet geslaagd zijn. Dit wordt voor mij de eerste vakantie buiten Nederland zonder mijn ouders en ik heb er heel veel zin in. Een paar weken geleden hebben we alles geregeld en ik kan niet wachten tot het zover is.
Vakantie Kroatië en Slovenië
Mijn laatste vakantie van 2016 is in de zomervakantie. Net als vorig jaar ga ik samen met mijn ouders en Anouk twee weken naar Kroatië en Slovenië. We gaan dus naar dezelfde landen, maar naar andere campings. Vorig jaar was het ontzettend leuk en gezellig om Anouk mee te hebben, nu mijn broer dus niet meer mee gaat, en ik weet zeker dat het dit jaar ook helemaal goed gaat komen. De camping in Slovenië, daar ben ik met mijn ouders en broer vijf jaar geleden geweest en de camping is alles behalve bijzonder, maar de sfeer die er hing maakte dat het mij altijd is bijgebleven en dat ik er heel graag nog een keer naar toe wou. Ik, en Anouk ook, kijk er ontzettend naar uit!
Pabo
Na de vakantie ga ik weer terug naar school, maar dan begin ik met een opleiding. Ik ga de Pabo doen, opleiding tot leerkracht basisonderwijs, en daar heb ik nu al zin in. Ik heb mijn hele leven al gezegd dat ik juf wilde worden en ik hoop dat ik daar dit jaar aan kan beginnen. Er zitten eisen aan de opleiding, namelijk toelatingstoetsen, maar die heb ik gelukkig via een buitenkansje al gehaald. Ook de toetsen die je eigenlijk pas in het eerste jaar van de Pabo hebt, en die je nodig hebt om naar het tweede jaar te komen, heb ik al gehaald. Het enige ingrediënt die ik dus nog nodig heb ik mijn diploma voor de havo.
Fotografie
Ik heb het in mijn laatste artikel al even genoemd: ik heb een nieuwe camera. De afgelopen jaren zat ik steeds vaker op internet te kijken naar camera's, omdat ik ontzettend erg van fotograferen houd en ik graag een spiegelreflexcamera wou, maar laten we even eerlijk zijn: die dingen zijn gewoon ontzettend duur. Einde december was het zover en heb ik eindelijk mijn nieuwe liefde aangeschaft: de Canon EOS 1200D met een 18-55 mm lens en wat ben ik er blij mee. Ik moet alleen nog wel heel veel oefenen, maar dat doe ik met ontzettend veel plezier. Ik heb het door school erg druk, maar ik kan niet wachten tot ik op vakantie ga en alle tijd heb om mooie foto's te maken. Tips voor fotografie zijn dus altijd welkom, haha.
Bloggen
Een misschien voorspelbaar, maar voor mij belangrijk goal is meer aandacht en tijd besteden aan onze blog. Het hoeft van mij niet perse te zitten in de kwantiteit, door bijvoorbeeld meer artikelen per week, maar ik wil heel graag de kwaliteit verbeteren. Ik houd er van om met alles bezig te zijn rondom het bloggen: brainstormen, schrijven, fotograferen, filmen enz. en ik zou het graag willen verbeteren. Ik vind persoonlijk dat we ons hebben verbeterd op het gebied van planning: de laatste tijd is er elke week een artikel online gekomen. Ik ben alleen nog niet altijd helemaal tevreden met mijn artikelen. Ik wil meer eigen foto's maken en uitgebreidere artikelen typen over dingen waar ik oprecht gepassioneerd over ben. Ook willen we weer video's maken, want dat hebben we eigenlijk nog niet echt gedaan. Ik hoop dat ik, waarschijnlijk pas na mijn examen, voor dat alles wat meer tijd voor kan vinden.
Vrienden en familie
Zoals ik al meerdere keren in dit artikel heb genoemd, ben ik de laatste tijd erg druk: Toetsen, werkstukken, verslagen, presentaties, huiswerk en alle andere dingen die bij school komen kijken nemen veel tijd in beslag. Ik heb gemerkt dat het een beetje ten koste gaat van de tijd die ik voor vrienden en familie heb. Het feit dat ik en Anouk gelukkig heel veel oppassen zorgt ervoor dat ik haar zeer regelmatig zie, maar daarbuiten heb ik er weinig tijd voor en zijn we al een tijdje niet meer samen op zaterdag naar het centrum gegaan of hebben we wat samen gebakken, zoals we vaak deden. Ook mijn schoolvrienden en vriendinnen zie ik buiten school heel weinig en voor mijn familie geldt eigenlijk hetzelfde. Nu zit ik, zoals nu al veel te vaak benoemd, in mijn examenjaar en weet ik dat school gewoon voor gaat, maar ik hoop dat ik mezelf deze laatste paar maanden gewoon net even een zetje kan geven qua school, zodat ik net wat meer tijd voor vrienden en familie overhoud ook in deze drukke tijden.
Gezonder leven
I know... heel cliché, maar het is wel zo. Ik kan me namelijk herinneren dat ik dit artikel schreef (het lijkt inmiddels wel een soort van verwijsartikel naar andere artikelen, haha). Ik was toen weer een tijd begonnen met goed sporten en was heel gemotiveerd. Nou heb ik mijn droom op een geweldig lichaam en het mega gezond eten al een redelijk lange tijd opgegeven, maar ik moet mezelf er wel even aan herinneren dat ik er toch echt aan moet gaan denken om wat gezonder te worden. Ik ben vorige week de hele week ziek geweest en heb bijna niets gegeten en toen realiseerde ik me hoe ongezond ik eigenlijk eet en dat terwijl ik dingen als fruit helemaal niet minder lekker vind. Ik denk dat het gewoon ligt aan het feit dat het pakken van een koekje zoveel makkelijker is dan het snijden van een appel.
Nu ik dit hele artikel nog weer heb doorgelezen, besef ik wel hoe blij ik eigenlijk mag zijn met mijn leven. Ik ga drie keer op vakantie, heb na al die jaren mijn eigen spiegelreflexcamera gekocht, ik sta er goed voor op school en als ik mijn examen haal dan ben ik al gelijk zeker van een plekje op de Pabo. Daarnaast heb ik eigenlijk maar drie punten waaraan ik echt wil werken en die zijn best wel te doen. Ik ben blij met mijn goals en ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen wat ik dit jaar ga doen (of wil gaan doen). Wat zijn jouw goals van 2016?
Xx Lotte


Geen opmerkingen:

Een reactie posten