6 maart 2016

I love sleep tag!

Hee,
Ik heb dus helemaal geen inspiratie voor een artikel, ik zit de hele vakantie wel over na te denken van wat ik voor artikel moet gaan doen, maar ik kon helemaal niks bedenken, dus ik ben maar wat gaan zoeken en toen kwam ik een tag tegen over slapen. I love sleeping! Daarom zie je vandaag op onze blog een I love sleep tag, laten we beginnen.



1. Hoe laat ga je meestal naar bed?
Op sommige dagen is er echt niks op tv en dan ga ik rond 9 uur naar bed toe, en dan ga ik youtube filmpjes kijken. I love Youtube! Als er wel wat op tv is dan ga ik rond half 10, 10 uur naar bed, en als we moeten oppassen dan ligt het eraan hoe laat ik thuis ben, maar als het rond 10 uur, half 11 is dan ga ik ook meteen me klaar maken om naar bed toe te gaan. En in het weekend ga ik meestal rond half 10, 10 uur naar bed, tenzij ik dan moet oppassen dan ga ik als ik er weer ben ook meteen me klaar maken om naar bed toe te gaan.

2. Wat is jouw vaste ritueel voor het slapen gaan?
Mijn vaste ritueel is: naar mijn slaapkamer toe lopen, lamp aan, tas neerzetten en inpakken wat ik voor de volgende dag nodig heb (ik heb alles op volgorde op een stapel liggen dus dan kan ik zo pakken wat ik nodig heb voor boeken). Laptop en mobiel aan de lader leggen, nachtlampje aan doen en mijn kruik pakken. Dan doe ik de grote lamp uit en loop ik naar beneden naar de waterkoker, daar doe ik water in en laat ik koken. Intussen tijd loop ik naar de badkamer toe doe ik de lamp aan en ga ik mijn gezicht schoonmaken met tonic en haal ik mijn mascara eraf met oogremover. Daarna pak ik mijn tandenborstel en ga ik mijn tanden poetsen. Nadat ik mijn tanden heb gepoetst doe ik mijn pyjama aan en daarna ga ik naar de wc. Dan doe ik het licht in de badkamer uit en loop ik naar de keuken en zet ik de waterkoker nogmaals aan, totdat het lampje uit is. Dan doe ik het water wat in mijn kruik zat eruit en doe ik het gekookte water erin, en dan loop ik weer naar mijn slaapkamer toe. Daar leg ik mijn kruik in bed en dan doe ik mijn ring af, smeer ik wat lippenbalsem op mijn lippen en daarna doe ik handcremè op en doe ik mijn nachtlampje uit en dan ga ik youtube filmpjes kijken :) Tenzij ik super moe ben dan ga ik meteen slapen. Dit is mijn ritueel als ik niet ga douchen, ik douche ongeveer om de dag, maar ik was mijn haren niet altijd uit als ik ga douchen ongeveer 2/3 x per week was ik mn haren uit.

3. Wat doe je als je niet kunt slapen?
Als het midden in de nacht is, dan blijf ik gewoon liggen en probeer ik maar gewoon weer te slapen, bij mij helpt het meestal om half op mijn rug te gaan liggen, en dan val ik wel weer in slaap, ook al vind ik het niet eens fijn om op mijn rug te gaan slapen, bij dat helpt het wel. 
Als ik rond 6 uur s'ochtends wakker wordt dan probeer ik ook nog om verder te gaan slapen, als het dan echt niet lukt pak ik mijn mobiel erbij en ga ik of youtube filmpjes kijken of andere dingen doen op mijn mobiel, en als ik dan merk dat mijn ogen weer dichtvallen, omdat ik zo moe ben doe ik mijn mobiel uit en dan val ik weer in slaap.

4. Wat is je favoriete slaaphouding?
Mijn favoriete slaaphouding is toch wel languit op mijn buik in bed liggen, en ik vind het ook wel fijn om op mijn buik te liggen en dan 1 been krom en 1 been recht. Een paar jaar geleden vond ik het super fijn om op mijn zij te gaan liggen en dan met 2 benen krom te slapen, maar als ik dat nu doe vind ik het niet eens meer zo fijn. En ik heb nog nooit fijn gevonden om op mijn rug slapen. Bij allebei mijn slaaphoudingen heb ik mijn handen onder de dekens.

5. Waarvoor mag je jou altijd wakker maken?
Nou eerlijk gezegd om niks... laat me maar gewoon lekker slapen :)

6. Hoe laat gaat je wekker 's ochtends?
Dit ligt eraan hoe laat ik op de fiets moet zitten naar school. Als ik om half 9 en om 9 uur op school moet zijn dan gaat mijn wekker om half 7 (soms is mijn moeder mijn wekker :)). En als ik om kwart over 10 op school moet zijn dan gaat mijn wekker om half 8. En als ik om kwart voor 11 op school moet zijn dan gaat mijn wekker om 8 uur. Ik ga altijd een uur van te voren weg, omdat ik er 45 minuten over doe om ongeveer naar school te fietsen.

7. Snoozen of direct opstaan?
Ik snooz nooit, maar ik ga ook nooit meteen uit mijn bed. Als ik wakker wordt dan pak ik mijn mobiel en ga ik een kwartiertje youtube filmpjes kijken en dan pas ga ik uit mijn bed.

8. Slaap je uit in weekenden?
Jaaaaaaaa, ik vind het heerlijk om uit te slapen, maar soms heb ik tijden dat me dat niet lukt, dan kan ik doordeweeks eigenlijk wel uitslapen, maar dat kan dus niet, omdat ik naar school moet. En in weekenden ben ik dan wakker op de tijden wanneer ik naar school ga :( Gelukkig is dit maar af en toe, want ik vind het heerlijk om uit te slapen, ik denk dat jullie daar ook wel van houden!

9. Welke rare dingen doe je in je slaap?
Uuhmm, nou volgens mij niks, ik heb geen idee.

10. Hoeveel kussens liggen er in je bed?
1 grote kussen, ik heb nog een andere kussen, maar als ik die ook in mijn bed heb dan gooi ik hem eruit als ik ga slapen, want ik vind het niet fijn om met meerdere kussens te gaan slapen.

11. Wat heb je aan in bed?
Mijn pyjama.

12. Slaap je met sokken aan?
Nee. Om eerlijk te zijn niet, ik heb een keer gehoord dat je, als je met sokken aan gaat slapen dat je schimmelvoeten krijgt, nou nee bedankt dat wil ik liever niet, dus daarom doe ik het niet, daarom neem ik ook een kruik mee naar bed, want ik heb altijd koude voeten, en als ik dan ga slapen dan schop ik mijn kruik aan de kant van mijn bed.

13. Hoe groot is jouw bed?
Ik heb een 1 persoonsbed en volgens mij is de lengte 2,10 meter en de breedte ik heb geen idee.

14. Als ik 's ochtends wakker word, is het eerste wat ik doe...
Mijn mobiel pakken en ga meestal youtube filmpjes kijken en anders ga ik ff naar andere dingen kijken op mijn mobiel.
15. Droom je elke nacht?
Ik droom niet elke nacht, maar wel heel vaak.

16. Welke droom of nachtmerrie kun je goed herinneren?
Ik heb 1 droom die ik me best goed kan herinneren, ik was ergens, weet niet precies meer waar en we moesten een liedje maken, dus ik begon met een liedje schrijven, maar ik had eigenlijk geen inspiratie van wat ik zou gaan schrijven voor nummer, gelukkig kwam er later wel een mooi lied uit. Toen werd ik wakker uit mijn droom en ineens kon ik hardop dat liedje wat ik had geschreven meezingen, ik dacht echt huh wat gebeurd hier nou, super vaag toen ik wakker was. Maar als je me nu vraagt hoe het liedje gaat, ik heb echt geen idee!

17. Heb jezelf nog andere dingen die je wil vertellen over dromen/nachtmerries?
Ja, ik wil echt weten of jullie dit ook hebben, soms droom ik een droom/ nachtmerrie 2x, en het loop precies het zelfde zoals de vorige keer, soms vind ik het maar een beetje vaag, hoe kun je nou 2x of meerdere keren precies dezelfde droom/ nachtmerrie hebben? Hebben jullie dit ook, of ben ik de enige die dit heeft?

Ik hoop dat jullie het toch leuk hebben gevonden! Ik vond het wel leuk om deze tag in te vullen. Jullie mogen de tag van mij overnemen en laat in de comments jou reactie achter of jij ook 2x soms hetzelfde droomt. 
Fijne zondag nog verder!

x Anouk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten