13 maart 2016

Mijn vakantie: Madeira

Jullie hebben het al kunnen lezen in mijn goals van 2016, maar ik ben vorige week van maandag 29 februari tot zaterdag 5 maart op vakantie geweest naar Madeira met mijn ouders en mijn broer. Het was een  hele volle, maar een ontzettend leuke week en ik heb ontzettend veel foto's gemaakt die ik graag met jullie wil delen!

Zondagnacht om half 3 reden wij weg van huis op weg naar Schiphol. We moesten vliegen om half 7 richting Lissabon en de vlucht duurde zo'n 2 uur. Toen we waren geland in Lissabon, liepen we door naar een andere gate en wachtte daar 2 uur op onze volgende vlucht naar Funchal. Al met al kwamen we, inclusief tijdsverschil, rond 2 uur in de middag bij ons hotel.
En dit was dan mijn uitzicht vanuit mijn hotel. We zaten in hotel Jardins d'ajuda en het was allemaal goed verzorgt. De foto hierboven is gelijk bij aankomst genomen en toen was het zwembad nog leeg, haha. Het zwembad is daarna wel gevuld, maar ik vond het water nog te koud dus heb eigenlijk alleen in het binnenzwembad gezwommen. Wel kon je buiten heerlijk in de zon liggen. Die avond zijn we een beetje rond het hotel gaan lopen en hebben we in het hotel gegeten.
Dinsdagochtend hebben we lekker uitgeslapen en uitgebreid de tijd genomen om te ontbijten in het hotel. Vervolgens hebben we de shuttlebus van het hotel genomen richting de hoofdstad Funchal. We hebben daar een beetje rondgelopen en we zijn ook met een gondel naar het oude centrum van Funchal gegaan dat boven op de berg ligt. Het was een prachtige stad en gecombineerd met het lekkere weer was het een heerlijke dag.



De volgende dag zijn we vroeg vertrokken op een jeep safari naar het noordwesten van het eiland. Zoals je misschien wel op de foto's kunt zien, is het hier een stukje kouder, maar vergeleken met Nederland was het heel goed te doen. In een jeep hebben we de hele dag rondgereden onder leiding van een gids en we hebben de mooiste plekjes gezien. Ik heb ontzettend veel foto's gemaakt en een paar ervan kun je hierboven zien. Ik kan hier echt van genieten!


Donderdag zijn we de bekende 'levadawalks' gaan doen. Als je ooit naar Madeira gaat, dan moet je dit echt doen. Ik moet toegeven, ik heb een hekel aan wandelen, maar het feit dat ik ontzettend veel mooie plaatjes kon schieten en wij een super enthousiaste gids hadden, maakte dat het het lange lopen zeker waard is. Voor de mensen die niet weten wat levada's zijn: het zijn stroompjes water die door mensgemaakte gootjes lopen vanaf de berg naar beneden. Mensen gebruiken dit voor landbouw, maar door de natuurlijke filter van de vulkanische, wordt het ook gebruikt als drinkwater. De natuur was echt prachtig en het uitzicht dat je soms had, was echt té mooi.


En toen waren we aangekomen op de allerlaatste dag in Madeira. We besloten om een auto te huren en langs de bekendste plekken van Madeira te reizen. Zo zijn we bij de hoogste klif van Europa geweest (foto 1) waar een glazen balkon staat zodat je zo naar beneden kunt kijken. Ook zijn we naar 'non vallei' geweest (foto 3), waar je ook vanaf een uitkijkpunt een goed zicht hebt op de vallei. Verder zijn we een beetje rond het eiland gereden en zijn we in kleine dorpjes gestopt.
Elke avond als we weer in het hotel kwamen, gingen we lekker zwemmen in het binnenzwembad en buiten in de zon liggen (als het niet te laat was). Vervolgens gingen we in een restaurantje eten en voor we naar bed gingen, zaten we vaak nog even in de lobby, omdat we daar Wi-Fi hadden. en op zaterdag 5 maart was het dan zover: we moesten weer naar huis... 's ochtends rond half 11 vlogen we weg uit Funchal en om 1 uur vlogen we weer verder naar Schiphol waar we rond 5 uur landden. En toen was onze vakantie voorbij.
Ik heb een geweldige vakantie gehad en heel anders dan zijn vorige vakanties. Madeira is een eiland dat niet gemaakt is voor zon, zee en strand. De enige stranden die er zijn waar je ook nog lekker weer hebt, zijn kunstmatig aangelegd. Als je naar Madeira gaat, moet je er heen gaan voor de prachtige natuur en de mooie pittoreske dorpjes. Het was een vakantie die in eerste instantie wat meer voor mijn ouders was, maar als ik terug kijk, heb ik ontzettend genoten en zou ik er later graag weer terug gaan.
Xx Lotte

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's! Zo te zien heb je echt een super vakantie gehad! Die wandeling lijkt me ook zo tof! Leuk artikel :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja, ik heb inderdaad echt een super vakantie gehad.

      Verwijderen