23 april 2016

Interieur inspiratie

De laatste tijd ben ik echt geobsedeerd door interieur. Nou ben ik nog maar 17 en ga ik hopelijk nog lang niet het huis uit, maar ik merk dat ik al heel snel op Pinterest naar interieur afbeeldingen zit te zoeken als ik mij even verveel. Ik heb een bord en die heet 'future home' en daar pin ik ontzettend veel afbeeldingen van decoratie, handige hacks en ingerichte kamers en dat vindt ik ontzettend leuk. Daarom leek het me wel leuk om vandaag met jullie wat wooninspiratie te delen.


Als eerste zal ik even vertellen wat mijn stijl een beetje is. Ik houd heel erg van scandinavisch (wit, licht en minimalistisch), gemixt met romantisch (verwassen pasteltinten en warme kleuren) en een tikkeltje industrieel (ruwe, onbewerkte, natuurlijke materialen en aardse tonen). In mijn geval betekend dat veel wit, (licht) hout, verwassen pasteltinten, aardse tonen en ruwe materialen. Dit zal je dan ook zo terug gaan zien in de interieurafbeeldingen die ik jullie ga laten zien.






Als eerste begin ik bij wat ik zelf het leukste vind om op te zoeken, namelijk keukens/eetkamers. Ik houd zelf heel veel van bakken en koken en vindt de keuken erg belangrijk. Nou vind ik niet alles mooi op bovenstaande foto's maar ze hebben allemaal iets wat mij ontzettend aanspreekt. Ook zie je duidelijk verschil tussen foto 1 en 2 en foto 3 en 4. Dit zijn een beetje de twee stijlen die ik wil mixen als ik later mijn eigen keuken kan uitzoeken.

Ik zou heel graag als basis een witte keuken willen met een licht houten aanrecht. Daarbij zou ik dan een mooi kookeiland willen, gemaakt van een oude werkbank. Dat zag ik namelijk ooit in een programma en dat vond ik zo ontzettend mooi met zo'n oude weegschaal erop en een mintgroene KitchenAid, I love it! Als eettafel wil ik zo'n mooie grote robuuste tafel van ruw en 'onbewerkt' hout met hier en daar van die kerven erin en dan van die mooie witte Eames stoelen erbij. Je moet er wel de ruimte voor hebben natuurlijk, maar dit is natuurlijk niet voor niets mijn droomhuis, haha.






Dan iets wat ik ook ontzettend leuk vind om naar te kijken: woonkamers. Het lijkt me ontzettend moeilijk om in te richten, maar als ik van die plaatjes zie dan wordt ik er helemaal blij van. Zoals je misschien opvalt, wil ik graag een stoffen bank, haha. Ik vind leer helemaal niks en wil graag een grote (grijze) stoffen bank. Qua kussens houd ik heel erg van die verwassen pasteltinten en dan vooral oudroze en verwassen blauw in combinatie met dat grijs.

Ook zie je hier de Eames stoel weer terug maar dan in een schommel variant. En het witte in combinatie met het lichte hout zie je ook terug in de afbeeldingen. In de laatste afbeelding zie je ook een lamp die ik ontzettend mooi vind. Hij is een beetje industrieel, maar toch ook wel scandinavisch en romantisch door de kleur. Ik vind het heel belangrijk dat het niet too much wordt en dat het lekker minimalistisch blijft in rustige tonen en dat zie je in de bovenstaande foto's ook weer terug.




Op naar de slaapkamers! Ik denk dat jullie inmiddels mijn stijltje wel zullen herkennen, haha: de verwassen pasteltinten, grijs, beige, wit en hout. Ik vind het wederom natuurlijk weer heel mooi door de rustige tinten die het een heel relaxed sfeertje geven. Ook vind ik van die hoofdborden zoals op de eerste afbeeldingen heel mooi en van die houten balken zoals op afbeelding 2.




In de badkamer moet het voor mij vooral heel 'clean zijn' dus lekker basic en opgeruimd. Mooie witte badkamer met hout elementen en vele opbergruimte. Ik vind de ronde kommen als wasbak ook ontzettend mooi en wederom zie je ook hier weer van die mooie houten balken. Tjaa... what can I say, I just love it!





Dit is niet echt een artikel waarbij het om de tekst gaat, mocht je het nog niet gemerkt hebben, want ook dit spreekt wederom weer voor zich: wit met hout en ook de Eames stoel zie je weer terug. Lekker opgeruimd en voldoende ruimte. Iets wat ik trouwens nog niet echt heb besproken: de vloer op de laatste afbeelding vind ik echt prachtig!




Dan iets anders waar misschien niet iedereen bij nadenkt, maar wat ik persoonlijk heel leuk vind: de voorraadkast/trapkast/kelder. Ik houd van opruimen en van een mooi afgewerkte kast. Niet allemaal verschillende bakjes en potjes, maar mooi opgeruimd. Als ik de plaatjes hierboven zien dan beginnen mijn handen ook echt te kriebelen, omdat ik niet kan wachten om dit zelf ook in mijn huis te doen later.






Then last but not least: de decoraties/meubelen die ik ontzettend graag wil hebben in mijn huis. Op het eerste plaatje gaat het niet zozeer om de kussens, maar om de kleuren. Jullie hebben ze inmiddels ontzettend vaak gezien in de plaatjes, maar ik vind deze tinten ontzettend mooi.
Ook de decoratie op plaatje 2 vind ik heel leuk. Nou zou ik ze zo niet in mijn kamer zetten, maar ik vind ze wel heel leuk om bijvoorbeeld er een paar op een schapje te zetten.
Het mooie houten bord met een kaart van de wereld erop is iets wat ik al echt heel lang wil en dat is iets wat er later sowieso gaat komen in mijn woonkamer.
Het idee met de kratjes om een kastje te maken vond ik ook ontzettend leuk. Nou moet je daar natuurlijk wel de ruimte voor hebben, want het is wel een open kast, maar ik vind hem ontzettend leuk.
En dan de Eames stoel en ik denk dat ik daar niet veel over hoef te zeggen, aangezien die al zo vaak voorbij is gekomen in de plaatjes. Hierboven zie je niet de versie van alleen kunststof, zoals ik hem in de plaatjes heb, maar met een stoffen gedeelte aan de binnenkant en ik vind beide variaties echt heel leuk.

Nou dat was het dan: mijn interieur inspiratie. Jullie weten nu denk ik wel wat mijn stijl is, haha en mochten jullie nou leuke plaatjes vinden waarvan je denkt 'oh dat is echt iets voor Lotte!', stuur me het dan op social media of via onze mail, want ik vind dat echt ontzettend leuk! Ik hoop dat jullie het ook een beetje leuk vonden om te zien/lezen en tot volgende week!

Xx Lotte


Geen opmerkingen:

Een reactie posten