13 januari 2017

Nestlé crunch cake recept.

Een aantal weken geleden heb ik me ingeschreven bij bloginsiders.nl voor een sponsor actie van 2WMN. Martine en Willemijn (bloggers van 2WMN) werden uitgedaagd door Nestlé om een taart te gaan maken met hun producten. Ze zijn deze uitdaging aangegaan en hebben een Nestlé Triple Treat Taart gemaakt. Deze taart zag er echt heerlijk uit. Via de link in de bio van Martine haar Instagram heb ik me hiervoor ingeschreven als insider en ben ik uit gekozen. 

Jullie kennen waarschijnlijk wel de bekende Kitkat-Smarties taart (zie foto hierboven.) Het is namelijk de bedoeling dat de insiders een nieuwe gouden combinatie maken die misschien door duizenden andere mensen wordt gemaakt. Ik ben deze uitdaging dus aangegaan en kreeg op Zaterdag 31 december 2016 de mystery box binnen van Nestlé. Deze mystery box was erg goed gevuld met allemaal lekkere producten van Nestlé (zie foto hieronder.)

De bedoeling was dat ik 2 recepten ging maken met deze mystery box van Nestlé en dat heb ik gedaan. Het 1e recept mocht van alles zijn, maar dan wel een recept met één of meerdere producten van de mystery box. En het 2e recept moest een recept worden wat voor jou een gouden combinatie kan zijn. 

Mijn 1e recept is een Choclait chips rolo theesnack geworden. Deze theesnack was erg lekker en makkelijk om te maken. Dit is het recept: 
Wat heb je nodig?
- 2 rollen Rolo.
- 15 gram Choclait chips.
- 2 koeken (eigen keuze).
- Mengkom.
- Kleine lepel.
- Steelpan.
- Koksmes.
- Aluminiumfolie.
- Water.

Hoe maak je het?
1. Smelt de 2 rollen Rolo au bain marie.
2. Ondertussen maak je kruimels van Choclait chips en de 2 koeken naar keuze.
3. Als de Rolo's zijn gesmolten doe je de kruimels van de Choclait chips en de koek kruimels er door heen. 
4. Dan pa je wat aluminiumfolie en leg je het mengsel daarop en pak je het in.
5. Pak het ruim in want je moet het nu gaan plat drukken, dit kun je doen met een deegroller, maar ik heb het plat gedrukt met mijn vingers. Tip: doe dit snel, want het is nu nog warm, als het is afgekoeld krijg je het moeilijk plat.
6. Als het ongeveer 0,5 cm dik is, dan snij je er stukken uit.
7. Verspreid de stukken op een bord en doe dan het bord in de diepvries.
8. Haal het bord met de snacks uit de diepvries en doe dit in een bakje.
9. Neem wat thee of wat anders te drinken en zet het bakje met snacks erbij.

Eet smakelijk!
Dit was mijn 1e recept en vandaag heb ik mijn 2e recept gemaakt, namelijk de Nestlé crunch cake! Ik ben zelf erg trots, omdat hij goed gelukt is. Maar er is wel een dingetje, ik heb hem niet alleen gemaakt. Ik had namelijk een ander idee in mijn hoofd, maar dat lukte niet en toen werd ik best een beetje boos op mezelf, omdat het niet lukte. Toen vroeg ik aan mijn zus of ze mij wou helpen en samen is dit onze gouden combinatie geworden. Dit is het recept van onze gouden combinatie:
Wat heb je nodig?
Voor het cakebeslag:
- 350 gram zelfrijzend bakmeel.
- 300 gram suiker.
- 300 gram boter.
- 3 zakjes vanille suiker.
- 6 eieren.
- snufje zout.
- 80 gram Lion pop choc.
- 80 gram Kitkat pop choc.
- 25 gram melk chocolade.
- 5 biscuitjes.
- Mengkom.
- Mixer.
- Gummyspatel.
- Springvorm.
- Oven.
- Beetje boter.
- Siliconen kwast.
- Bakpapier.
- Ovenwanten.
- Onderzetter.
- Bord.

Voor de topping:
- 125 gram melk chocolade.
- 200 gram witte chocolade.
- 100 gram Crunch witte chocolade.
- 100 gram Smarties.
- 25 biscuitjes.
- 30 gram Bros bubbels melk chocolade.
- 41,5 gram Kitkat melk chocolade.
- 30 gram Lion pop choc.
-30 gram Kitkat pop choc.
- Bak.
- Steelpan.
- Water.
- Gasfornuis.
- Koksmes.

(alleen de cake)

Hoe maak je het?
1. Verwarm de oven voor op 160 graden. 
2. Doe daarna de boter en de suiker + vanille suiker in een kom en mix dit met een mixer. 
3. Als het goed is gemixt, doe je er één voor één de eieren erbij.
4. Als alle eieren er in zitten dan doe je het zelfrijzend bakmeel met een snufje zout ook in de kom en mix je dit goed door.
5. Snijd daarna de melk chocolade in stukjes en verkruimel je 5 biscuitjes.
6. Meng dan de melk chocolade, koekkruimels, Lion pop choc en de Kitkat pop choc door het beslag.
7. Pak daarna een springvorm en doe je bakpapier aan de onderkant van de springvorm en vet je de springvorm verder in met boter.
8. Dan doe je het cakebeslag met de gummyspatel in de springvorm en zet je de springvorm in de oven voor 70 minuten.
7. Haal na 70 minuten de springvorm uit de oven en zet die op een pannenzetter neer om hem te laten afkoelen. 
8. Als de cake is afgekoeld haal je de cake uit de springvorm en draai je de cake om en leg je die op een mooi bord neer.

9. Smelt daarna 70 gram melk chocolade en 70 gram witte chocolade au bain marie in een steelpannetje en meng dit goed door elkaar. 
10. Als dit gesmolten is doe je dit over de hele taart heen en kun je de gummyspatel gebruiken om het mooi glad te maken.
11. De chocolade op de cake laat je nu afkoelen en ondertussen kun je vast 55 gram melk chocolade au bain marie laten smelten in een steelpannetje.
12. Als de melk chocolade is gesmolten doe je hier koekkruimels doorheen van ongeveer 10 biscuitjes, meng dit dan door elkaar.
13. Pak dan een gummyspatel en strijk de melkchocolade met de koekkruimels op het midden van de taart. Laat de chocolade nu even hard worden.
14. Bij de Crunch witte chocolade staan letters op de chocolade en die letters heb ik mooi gesneden en apart gehouden voor later.
15. Smelt daarna 130 gram witte chocolade en het overige Crunch witte chocolade en doe hierdoor ook koekkruimels doorheen van ongeveer 10 biscuitjes.
16. Pak dan weer de gummyspatel en doe ook de witte chocolade + crunch chocolade + koekkruimels op de taart en verspreid dit ook een beetje naar de buitenkant. Laat de chocolade weer even hard worden.
17. Als de chocolade hard is geworden dan kun je beginnen met het verder versieren van de cake. 
18. Pak de letters Crunch erbij en leg die mooi in het midden van de taart.
19. Versier daarna de cake met Bros bubels, Lion, pops, Kitkat pops, Smarties en met stukjes Kitkat die je eerst hebt gesneden.

Dan is je cake klaar, eet smakelijk!

Dit is onze gouden combinatie geworden hij heet de Nestlé crunch cake, want hij is echt crunchy. In de cake zit namelijk koekkruimels, Lion pop choc en de Kitkat pop choc en dit maakt het echt crunchy, maar ook de bovenkant is erg crunchy. De cake is vrij machtig, maar erg lekker! Ik ga zeker een aantal stukjes weggeven. 

Ik vond het erg leuk om aan deze insider actie mee te doen. Hopelijk wordt mijn gouden combinatie net zo populair als de Kitkat- Smarties taart! Ben heel erg benieuwd wat jullie van onze gouden combinatie vinden en of jullie hem ook gaan na maken. Als jullie deze cake gaan na maken, stuur ons dan zeker foto's op van het resultaat, wij zijn altijd erg benieuwd naar jullie resultaten.
Fijn weekend! 

Liefs Anouk.

#spon #Nestléchoco

Geen opmerkingen:

Een reactie posten