14 mei 2017

Mijn auditie: Halloween fright nights 2017

Zondag 30 april vroeg een vriendin mij of ik samen met haar me wou inschrijven om audities te doen voor Halloween fright nights 2017 in Walibi Holland. Voor de personen die niet weten wat fright night is, elk jaar organiseren ze voor en tijdens Halloween een groot griezelfeest in Walibi Holland. Dit jaar is dat van 8 t/m 30 oktober. Elke vrijdag, zaterdag en zondag van 18.00 uur tot 23.00 uur, ontsnappen is dan onmogelijk tijdens de Halloween fright nights in Walibi Holland. 'S avonds wordt je leven een hel door gruwelijke demonen, angstaanjagende zombies, kinky meesteressen, hongerige freaks en Eddie de clown. Er is geen uitweg... Ik had me hiervoor aangemeld en kreeg 30 april om 23.13 een mail dat ik op 7 mei om 13.30 verwacht werd. Vandaag was die dag en ik ga jullie vertellen hoe het was
De dagen voor mijn auditie dag kreeg ik al een aantal zenuwen, want ik ging wel auditie doen, maar ik wist niet wat me te wachten stond. In de mail die ik had gekregen stond in dat het bestond uit een 1e individuele ronde en 2e groepsopdracht ronde en een eventuele 3e ronde als ze nog meer van je wouden weten, maar daar was ik niet veel wijzer van geworden, daarom had ik een klein beetje de zenuwen. Toen was het eindelijk de dag dat ik auditie mocht gaan doen, om 08.00 uur had ik mijn wekker gezet en ging ik uit bed en om 10.50 waren we (een vriendin en ik) in Harderwijk. Daar gingen we om 11.45 ergens lunchen bij een cafetaria dicht bij het station. Om 12.20 pakten we de bus naar Walibi Holland en om 12.50 waren wij bij Walibi Holland. We waren allebei erg zenuwachtig, want we wisten dus niet wat ons te wachten stond.

Om 13.00 uur liepen we langs de receptie naar een gangetje om daar te wachten totdat we in de zaal mochten, we kwamen veel mensen tegen die zich alleen hadden opgegeven om auditie te doen, we werden daar al snel bevriend mee en dat was echt heel erg leuk! Om 13.45 gingen we in een rij staan en moest je je naam zeggen en kreeg je een sticker met een nummer erop. Ik had nummer 70 en daarna werd er een foto van je gemaakt, volgens mij stond ik daar echt 'prachtig' op, niet dus... 

Daarna kwamen we in een zaal met stoelen en gingen we daar nog op een lege plek zitten. Even later kwam er een vrouw naar voren en die vertelde nog de belangrijkste dingen, daarna kwam er een man en die zei wat de bedoeling was van vandaag. Daarna kwam dezelfde vrouw weer naar voren en werd de groep in kleine groepjes verdeeld, elk groepje bestond uit ongeveer 10 mensen en er waren in totaal 5 groepen, ik zat bij de laatste groep.

Daarna was de kleine presentatie afgelopen en kregen we nog een filmpje te zien van Eddie de clown. Daarna mocht meteen de eerste groep auditie gaan doen en dat was in een aparte zaal. Ondertussen zaten wij te wachten in de andere zaal en gingen we met iedereen praten en dat was echt heel erg gezellig! We hebben veel gekletst en de tijd vloog voorbij. Er waren al 4 groepen geweest en toen werd de vijfde groep geroepen, de groep waar ik ook bij in zat. We gingen dus naar een aparte zaal toe, daar zaten 7 juryleden aan een tafel en één man vertelde wat ons te wachten stond.

Ik stond daar met een aantal andere mensen, waar ik al snel een praatje mee had gemaakt en toen werd ons verteld dat we als eerste een aantal personages moesten naspelen, zonder geluid te maken en je moest vooral geen schaamte hebben. We moesten een zombie nadoen, een menselijk reptiel zijn, een psychopaat nadoen, iemand die uit de gevangenis kwam en die wou iemand vermoorden en een charmante dame die agressief keek en dat heb ik allemaal na gespeeld zonder schaamte en dat was echt heerlijk om te doen! Het boeide me echt niet hoe ik deed, ik deed lekker gek, want ik wou namelijk heel graag door naar de volgende ronde! 

Daarna moesten we veters strikken, die ik niet had en de schoen uittrekken. Ik mocht mijn laars telkens aan en uit doen en moest doen alsof ik veters aan het strikken was, maar terwijl je je schoen uit moest trekken, moest je een bepaalde emotie gebruiken. We moesten ons inleven als een heel verdrietig iemand, een heel angstig persoon, een heel bang iemand en een heel kwaad persoon. Deze opdracht ging bij mij echt heel goed en ik leefde me helemaal in, in mijn rol, het was echt super leuk!

Als laatste opdracht moesten we achter een scare muur gaan staan en mensen laten schrikken, wanneer ze langs kwamen lopen. Ik moest achter het gordijn staan en dus vandaar mensen laten schrikken, deze opdracht vond ik wat minder gaan bij mezelf. Maar het was nog wel een erg leuke opdracht!

Toen we klaar waren bij de scare muur werden we gevraagd om in een rij te gaan staan en gewoon als jezelf te gaan staan en daarna hebben ze ons bedankt voor onze auditie en gingen hun bespreken wie er door gingen naar de volgende ronde. Ik ging dus met de andere personen terug naar de anderen zaal en daar ging ik even bij kletsen met de vriendin waar ik mee was en de andere personen die ik ontmoet had.

Na een wachttijd van 10 minuten, kwam er een vrouw en die had de uitslag bij haar. Iedereen ging weer op een plek zitten en toen las die vrouw voor welke nummers er allemaal door waren naar de 2e ronde. Ik zat te wachten totdat mijn nummer werd gezegd, maar na nummer 69 was het laatste nummer. Ik baalde echt van de uitslag, want ik dacht dat ik wel een kans zou kunnen maken, maar ik was wel erg blij voor de andere mensen, waarmee ik op die dag een band had mee gebouwd dat ze door waren naar de volgende ronde!

Later namen we afscheid van de personen die wel door waren naar de 2e ronde en die wensten we heel veel succes en toen liepen we de zaal uit, naar de bus toe. Bij de bus hadden een vriendin en ik er nog over hoe leuk het was. Later in de trein zei ik tegen haar dat ik de gezelligheid van die dag echt ga missen en de personen waar je in zo'n korte tijd een goede band mee opbouwt. We zeiden tegen elkaar dat we volgend jaar ons weer zouden willen inschrijven voor Halloween fright nights in Walibi Holland!

De zenuwen die ik vooraf had, had ik gelukkig niet meer tijdens mijn auditie. Ik denk dat dat komt, doordat ik het van te voren erg gezellig heb gehad met de personen die ik daar heb leren kennen. Voor de mensen die volgend jaar heel graag auditie willen doen als scare actor tijdens Halloween fright night in Walibi Holland, ik zou zeggen DOEN!!! Het is natuurlijk leuk als je ook echt tijdens Halloween daar in het park mag rondlopen als scare actor, maar als je het toch niet wordt uitgekozen het is echt een super leuke ervaring en ik ga me ook zeker als dat kan volgend jaar weer inschrijven! 

Dit was dan mijn auditie ervaring, ik hoop dat jullie het leuk vonden om het te lezen en wie van jullie hebben ook allemaal auditie gedaan voor Halloween fright nights 2017 in Walibi Holland? Of welke personen zouden gaan zich volgend jaar inschrijven? Ik ben hier erg benieuwd naar!

Fijn weekend nog verder!

Liefs, Anouk!

1 opmerking: