4 juni 2017

Sporty Girl Tag

Ik ben geen Sporty Girl, zou het wel willen zijn, maar ik heb niet snel motivatie ergens voor. De motivatie voordat ik ga sporten is er, want ik vind het echt leuk om workout planningen te maken, maar als ik dan moet beginnen met de workouts dan ben ik na meestal één week weer gestopt. Dit komt omdat ik dan geen motivatie meer heb. 

In april ben ik begonnen met hardlopen, samen met mijn zus en zij geeft mij de motivatie die ik nodig heb, anders was ik nu alweer gestopt.. Haha, maar dat is nog niet zo ik hou het hardlopen namelijk nog steeds vol. Ik zag deze tag staan bij 2WMN, Willemijn had de tag ingevuld en ik vond hem erg leuk en daarom heb ik hem ook overgenomen. Zijn jullie benieuwd naar hoeveel uur ik sport of wat mijn irritaties zijn tijdens het sporten? dat kun je allemaal lezen in dit artikel.

Wat voor sport beoefen je?
Ik doe samen met mijn zus aan hardlopen, dit doen we meestal 2 keer in de week. Sinds kort ben ik ook samen aan het hardlopen met Mirthe (een vriendin van mij, we wonen schuin achter elkaar, mooi dichtbij) en wij lopen 1 keer in de week hard.

 Ik ben met mijn zus in april begonnen met hardlopen en met Mirthe ben ik begonnen in mei met hardlopen. Mirthe en ik hebben nog maar 1 keer samen hardgelopen, dit komt omdat hemelvaart er tussen zat en Mirthe is van het paard afgevallen :(. Gelukkig gaat het verder weer goed met haar en proberen we komende donderdag weer hard te lopen.

Voordat ik begon met hardlopen, zocht ik op Pinterest een aantal pins met plaatjes erop van workout oefeningen en ging ik die thuis doen, maar na een tijdje ben ik daar ook mee gestopt. Morgen wil ik daar weer meer beginnen, ik heb weer een heel schema ervoor, hopelijk gaat het me lukken en houd ik het vol.

 Verder heb ik geen sport die ik beoefen, ik fiets soms wel naar school, maar dat moet.

Hoeveel uur per week sport je gemiddeld?
Ik sport gemiddeld 2 uur in de week en als ik dan het fietsen naar school erbij reken is dat 6,5 uur. Ik fiets namelijk meestal 3 keer in de week naar school en doe er 45 minuten over om op school te komen en om weer naar huis te gaan.

Ben je meer een cardio meisje, of juist meer van krachttraining, of helemaal zen met balansoefeningen?
Ik ben echt een cardio meisje, krachttraining vind ik eerlijk gezegd helemaal niets... Ik ben veel liever 1 uur aan het hardlopen dan dat ik een half uur krachttraining aan het doen ben. 

Zen worden met balansoefeningen is ook echt helemaal niets voor mij. Ik heb een aantal keren  YouTube video's bekeken met yoga oefeningen en dit heb ik thuis nagedaan, maar ik vond het bij alle keren dat ik het heb geprobeerd na de eerste oefening niets meer aan en ik werd er helemaal niet zen van, dus was ik er meteen mee gestopt. 


Sport je liever alleen of met anderen samen?
Ik sport liever samen met anderen, omdat je dan meer motivatie krijgt door de ander om te gaan sporten. Ook vind ik het helemaal niet leuk om alleen te sporten, dan heb ik het gevoel dat alle mensen je aankijken en als ik samen sport dan heb ik dat veel minder en ben ik er ook veel minder bang voor.

Wat doe je als je geen zin hebt om te sporten? Bedenk je liever 100 smoesjes of kun je jezelf toch motiveren?
Als ik echt geen zin heb in sporten, dan zeg ik allemaal dingen waar ik last van heb en ga ik met een zeur-modus naar buiten om de warming-up te doen. Tijdens deze warming-up klaag ik ook en dan gaan we rennen. 

Ik heb 2 keer gehad dat ik er op een gegeven moment klaar mee was en toen ging ik naar huis toe en maakt mijn zus de minuten wel af. Toen ik eenmaal thuis was, toen voelde ik me wel schuldig en ben ik thuis verder gegaan met hardlopen achter het huis, totdat mijn zus er weer was. De andere keer had ik echt veel last van mijn buik en ging ik daarom stoppen. Verder doe ik erg goed mijn best vind ik :)

Heb je een sportblunder die je kunt benoemen?
Ik heb niet echt een sportblunder die ik kan benoemen, er komt er namelijk geen in mij op.

Waar kun je je echt aan irriteren tijdens het sporten?
Mensen die je aan zitten te kijken.
Een rood hoofd hebben, net zoals een tomaat.
Overal zweten.
Losse veters hebben.
Een flesje water in je hand hebben en daar is al iets uit gedronken, dat water dat klotst dan zo en dat vind ik erg vervelend.
De muziek.
Als je ongesteld bent...
Telkens de zelfde route.
Staart die in je nek heen en weer gaat of een knot die na 2 minuten er al helemaal uit is.

Eigenlijk heel veel dingen waaraan ik me kan irriteren tijdens het sporten.

Ben je van de sportieve gadgets en hypes, zoals: een activiteitenmeter, speciale apps op je telefoon of een hartslagmeter?
Nee, ik ben helemaal niet van de sportieve gadgets en hypes. Mijn zus heeft wel een sportarmband waar ze haar telefoon in kan doen, maar verder doen wij niet aan speciale apps, een activiteitenmeter of een hartslagmeter.

Dit was de Sporty Girl Tag, ik hoop dat jullie het leuk vonden! Neem deze tag gerust over, want ook ik ben benieuwd net zoals Willemijn wat jullie sportblunders en irritaties zijn tijdens het sporten.

Fijn Pinksteren!

Liefs, Anouk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten