24 december 2016

Terugblik: mijn goals voor 2016

Afgelopen februari schreef ik een artikel waarin ik jullie mijn goals voor 2016 liet weten. Hierin schreef ik dingen die ik ging doen of graag wilde doen in het afgelopen jaar en aangezien 2016 bijna is afgelopen vond ik het de hoogste tijd om deze goals even door te lopen en te kijken wat er nou eigenlijk allemaal is gebeurd dit jaar

Vakantie Madeira
Helemaal in het begin van het jaar hebben jullie dit artikel kunnen lezen waarin ik alles vertel over mijn vakantie in Madeira. Ik heb het er ontzettend naar mijn zin gehad en heb daar weer een nieuw stukje van de wereld ontdekt. Zoals ik in het artikel over mijn goals ook al vertelde, houd ik ontzettend veel van reizen en dit was absoluut één van de hoogtepunten van het jaar!


Beautygloss party
De beautygloss party dit jaar was echt weer heel leuk. We hebben uiteindelijk toch kaartjes gehaald en wat waren we blij dat we dat hadden gedaan, want Mascha, de beheerder van beautygloss.nl, kondigde een paar weken nadat wij onze kaartjes hadden gekocht aan dat dit voorlopig de laatste editie van de beautygloss party zou zijn. Ik moet wel toegeven dat ik de editie van het jaar ervoor, onze eerste keer dat we gingen, leuker vond, maar het was wel een succes. Het was heel gezellig en we hebben het erg leuk gehad.

 Examen
Pffff... een stressvolle periode in 2016: mijn examens. Ik stond er heel goed voor, maar toch was ik erg zenuwachtig. Veel leren en uren zwoegen in de examenlokalen, maar dan heb je ook wat. Ik heb mijn examens uiteindelijk niet heel goed gemaakt, maar ik was heel blij dat ik ruim was geslaagd. Daarnaast waren veel vriendinnen van mij ook geslaagd dus dat was heel erg leuk.

 Vakantie Spanje
Nadat de examens gemaakt waren en we moesten wachten tot de uitslag, vertrokken mijn 2 vriendinnen en ik richting spanje voor vijf dagen om even lekker bij te komen en niet aan school te denken. Het was een heerlijk en vooral relaxte vakantie waarbij we geen verplichtingen hadden. Het 'voor het eerste op vakantie naar het buitenland zonder ouders'-geval is prima verlopen en zonder al te veel moeite zijn we van huis naar hotelkamer gekomen. Een vakantie met lekker weer, een zwembad, strand en eten zoals ik ook al in mijn artikel aangaf.

Vakantie Kroatië en Slovenië
Twee weken lang reizen, ik word er elk jaar weer blij van als het zover is en ik weer op vakantie kan. Nogmaals, ik houd van reizen en nieuwe plekken op deze mooie aardbol bezoeken en dat is deze vakantie zeker gelukt. We gingen dus een week naar Kroatië en een week naar Slovenië. We hebben heerlijk weer gehad en hele leuke dingen gedaan. Daarnaast was het natuurlijk gewoon gezellig en ik vond het heel fijn dat Anouk weer mee was. Ook over deze vakantie staat er een artikel online.

Pabo
Afgelopen augustus ben ik begonnen aan mijn HBO studie Pabo, opleiding tot leerkracht basisonderwijs. Ik heb het ontzettend naar mijn zin en weet echt 100 procent zeker dat dit is wat ik later wil gaan doen. Ik loop twee dagen in de week stage bij momenteel groep 1/2 en straks in februari ruil ik met een andere stagiaire en sta ik voor groep 4/5. Daarnaast ga ik drie dagen in de week naar school en ook daar heb ik een hele leuke klas. Ik geniet volop van alles wat ik leer en mag doen en ik wordt vooral heel erg blij en gelukkig van stage. Mijn toetsen zover zijn goed gegaan en ook voor mijn eerste periode stage heb ik een heel positieve beoordeling gekregen. Dus dat zit wel goed.

Fotografie
Na het kopen van mijn eerste spiegelreflexcamera een jaar geleden, heb ik ontzettend veel gefotografeerd. Toch moet ik ook toegeven dat ik er soms ook echt geen tijd voor heb en dat vind ik heel jammer. Ik gebruik wel meer foto's die ik zelf maak tegenwoordig op deze blog, maar soms kan ik gewoon niet genoeg tijd uitrekken om foto's te schieten voor een artikel. Wel ga ik regelmatig met mijn camera naar buiten en loop ik gewoon ergens naartoe om te kijken of ik mooie foto's kan maken en dat vind ik erg leuk. Ik ben momenteel aan het sparen voor een tweede lens, dus mocht iemand nog suggesties hebben: let me know!

Bloggen
Ik ben oprecht heel tevreden over onze blog en heel erg trots op het feit dat we echt wel veel artikelen online hebben kunnen zetten dit jaar. Ik doe het nog steeds met plezier en probeer elke keer tijd te vinden om een mooi artikel te kunnen schrijven voor jullie waar ik zelf ook tevreden mee ben. Zoals ik al aangaf, maak ik voor mijn artikel steeds meer foto's zelf en daarnaast ben ik ook steeds meer gaan schrijven over onderwerpen waar ik iets over kwijt wilde. Onze content is daardoor wat uitgebreider geworden, maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg. Ik houd nog altijd ontzettend van beauty, maar er zijn ook andere dingen waar ik van houd en ook dat wil ik naar voren laten komen op onze blog en ik denk dat dat goed is gelukt. Wel merk ik dat ik af en toe gewoon tijd te kort kom en dat is ook de reden dat er nog steeds maar 1 artikel per week online komt. Daarnaast hebben we al een hele tijd geen video's opgenomen, puur omdat er geen tijd voor is en dat vind ik wel jammer.

Vrienden en familie
Mijn laatste goal voor 2016 was dat ik meer tijd wilde besteden met vrienden en familie. Ik denk dat dat qua vrienden wel aardig is gelukt: ik spreek regelmatig met vrienden en vriendinnen af om leuke dingen te doen of om gewoon even bij te praten. Zo ben ik bijvoorbeeld dit jaar met Anouk naar Londen geweest, ga ik vaak met vriendinnen even de stad in of zoeken we elkaar op in tussenuren en ga ik in januari met vriendinnen naar het Amsterdam Light Festival. Nou heb ik best een grote vriendengroep en het is lastig om met z'n allen af te spreken, maar ook daarvoor heb ik een tip: download met z'n allen de app 'Happening' en maak een groep aan. Wij doen het ook sinds kort en het is zo ontzettend leuk! Wat familie betreft, heb ik nog wel wat te doen het komende jaar. Rond het overlijden van mijn tante is mijn familie van die kant heel hecht geweest, maar verder dit jaar heb ik het een beetje verwaarloosd. Ik heb mijn nichtjes, die ook vriendinnen zijn, bijvoorbeeld al een half jaar niet meer gezien en ik heb ook mijn oma's en opa al niet meer gezien sinds mijn verjaardag. Gelukkig komt mijn nichtje morgen hier en zie ik mijn andere nichtje, mijn opa en oma en de rest van de familie overmorgen met kerst.

Gezonder leven
Jaaa... wat ga ik hier eens over vertellen, haha. nee, zo erg is het nou ook weer niet, maar veel gezonder ben ik niet gaan leven. Gelukkig ook niet ongezonder. Ik heb het hele 'healthy eating' achter me gelaten, omdat ik merk dat ik te veel wil en het niet rustig kan opbouwen. Als ik er aan begin dan wordt het voor mij een soort van moeten en dan houd ik het niet vol. Vooral nu met de kerstdagen en oud en nieuw eet ik even lekker wat ik graag wil eten (naast mijn dagelijkse maaltijden natuurlijk) en als het nieuwe jaar aanbreekt, dan ga ik even kijken of ik weer een normaal ritme kan volgen. Ik ga ik ieder geval stoppen met de duizenden pogingen tot gezond leven en veel sporten, want ik word daar gewoon niet heel gelukkig van. Ik zorg natuurlijk wel gewoon goed voor mezelf en prop me heus niet vol met alleen maar ongezond voedsel, maar alleen maar gezond en elke dag sporten, daar begin ik niet meer aan.

Dan was dit mijn terugblik op de goals die ik had gesteld voor 2016. Vrijwel alles is uitgekomen/gelukt en ondanks de nare dingen dit afgelopen jaar, mag ik wel zeggen dat ik een propvol, maar heel geweldig jaar heb gehad. Ik hel veel gereisd en met mijn studie gaat alles zoals ik gehoopt had... ik mag niet klagen. Ik vond het erg leuk om dit terug te lezen en te kijken hoe ik er nu over denk en ik ga ook zeker weer zo'n artikel maken voor 2017. 
Laat me weten wat jouw goals waren voor het afgelopen jaar en hoe het er nu voorstaat.

Hele fijne kerstdagen toegewenst en tot in het nieuwe jaar!
-xxx- Lotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten